Natural Bridge op Aruba ingestort - Reisverslag uit Opmeer, Nederland van jeffrey - WaarBenJij.nu Natural Bridge op Aruba ingestort - Reisverslag uit Opmeer, Nederland van jeffrey - WaarBenJij.nu

Natural Bridge op Aruba ingestort

Door: Jeffrey

09 September 2005 | Nederland, Opmeer

2 Sep, 2005, 5:27PM

ORANJESTAD — De beroemde Natural Bridge is vanochtend vroeg ingestort. De Natural Bridge is domweg ingezakt, waarschijnlijk door een ‘natuurlijke’ oorzaak. Of, zoals een man zei die vanochtend naar de brokstukken staarde: “Zoals ‘ie ontstaan is, is ‘ie ook ten onder gegaan.”

Toen de eigenaar van het nabij de toeristische attractie gelegen paviljoen vanochtend vroeg zijn zaak ging openen, was de natuurlijke brug al ingestort. De foto van de Natural Bridge stond voorop vele toeristenbrochures, en was een van de attracties die een toerist echt gezien moest hebben voordat hij Aruba verliet. Waaghalzen zwommen er onderdoor, en vrijwel iedere toerist liet zich op de brug fotograferen.

Na de beroemde ‘fofoti’ die in februari door vandalen werd omgehakt, verliest Aruba nu in korte tijd een tweede natuurlijke icoon.

DRUKTE

Vanochtend kwamen er veel mensen kijken naar de ingestorte brug. Hieronder veel toeristen en internationale verslaggevers die vanwege de Holloway-zaak op het eiland zijn. Ook minister Edison Briessen van Toerisme kwam kijken welke ramp zich aan de noordkust voltrokken had. Briessen: “Het is verschrikkelijk om te zien. Deze Natural Bridge heeft op duizenden brochures, posters en ansichtkaarten gestaan.” De minister zei zo snel mogelijk met alle betrokken autoriteiten om tafel te gaan. “We moeten op korte termijn kijken wat we gaan doen. Laten we het zo, proberen we het te reconstrueren of maken we hier een gewone brug.”

Ondertussen was het een komen en gaan van mensen die even een kijkje kwamen nemen, in stoffige files begaf men zich naar de onheilsplek. Onder de kijkers waren opvallend veel ambtenaren, te zien aan het aantal D-wagens dat bij de Bridge geparkeerd stond of er onderweg naartoe was.

• 23 Oktober 2005 - 18:20

Van Denderen:

Ook zonder deze bridge blijft aruba meer dan de moeite waard, om nog eens naar toe te gaan